Op deze pagina vindt u de uitleg over het spreekuur. Leest u deze informatie alstublieft goed!
.
Wij hopen met het inloopspreekuur onze patiënten sneller te kunnen helpen met kleine klachten. Hierdoor zal er minder wachttijd zijn voor afspraken op het gewone spreekuur.
Wat is het inloopspreekuur?
Dit is een spreekuur waarvoor u geen afspraak hoeft te maken, u kunt gewoon ‘inlopen’. Het inloopspreekuur is iedere werkdag.
Hoe werkt het inloopspreekuur?
.
U kunt zich aanmelden voor het inloopspreekuur tussen 8.00 – 8.30 uur. U mag komen zonder van te voren te bellen. Per inloopspreekuur kunnen maximaal 10 patiënten geholpen worden. Bij binnenkomst meldt u zich bij de assistente en wordt u op volgorde van binnenkomst geholpen. Bij drukte kan er enige wachttijd zijn. Als het inloopspreekuur vol zit, kunt u die dag niet meer terecht op het inloopspreekuur. Wel kunt u via de assistente een afspraak inplannen voor het reguliere spreekuur.
Dit spreekuur is bedoeld voor eenvoudige, korte vragen of klachten die in ongeveer 5 minuten besproken en bekeken kunnen worden. Per consult kunt u één vraag of klacht bespreken. Wij verzoeken u hiermee rekening te houden. Als blijkt dat een klacht meer tijd nodig heeft, wordt u gevraagd een nieuwe afspraak voor het gewone spreekuur te maken.
Welke klachten wel?
U kunt terecht met klachten die gemakkelijk te zien of te bekijken zijn, meestal ‘aan de buitenkant’, zoals:
Welke klachten niet?
U kunt niet terecht op het inloopspreekuur als:
u meerdere klachten heeft
Voordat u komt kunt u ook kijken op de app www.moetiknaardedokter.nl of op www.thuisarts.nl
De assistente staat u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. Ze maakt afspraken voor het spreekuur, de huisbezoeken en het telefonisch spreekuur. Zij weet het antwoord op veel medische en praktische vragen. Ook kunt u bij haar terecht voor herhaalrecepten en uitslagen van urine- en/of bloedonderzoek.
Het komt regelmatig voor dat patiënten een afspraak maken om vervolgens niet op het spreekuur te verschijnen. Hiermee gaat onnodig spreekuurtijd verloren. Deze verloren tijd gaat met name ten koste van andere patiënten, die ook graag een afspraak hadden willen maken.
.
Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst minstens 24 uur) van tevoren de afspraak af te zeggen. Als u dat niet doet behoudens wij ons het recht voor om u een ‘no show’ tarief in rekening te brengen.
Deze ‘no show’ rekening bedraagt € 25 voor een enkel en € 50 voor een dubbel consult. Een ‘no show’ rekening wordt niet door uw zorgverzekeraar vergoed, u zult deze dus zelf moeten betalen.
.
We sturen u een rekening per post of per email. Indien betaling uitblijft, kan een incassobureau worden ingeschakeld.
Gezien het feit, dat ‘no shows’ steeds vaker voorkomen hebben wij ons genoodzaakt gezien, conform de landelijke richtlijnen (LHV, Landelijke Huisartsenvereniging) deze regel in te voeren.
Kijk voor meer informatie op www.thuisarts.nl. Thuisarts.nl is bedoeld voor mensen die informatie zoeken over gezondheid en ziekten. U kunt de informatie op de website gebruiken:
Huisartsen gebruiken Thuisarts.nl als ondersteuning bij hun voorlichting aan patiënten voor, tijdens en na het consult.
Voor vaccinaties en/of reisadvies raden wij u aan om contact te zoeken met Reisprik of GGD Amsterdam. In de toekomst zal ook huisartsenpraktijk Roest deze dienstverlening aanbieden.
Voor een rijbewijs keuring heeft u de papieren nodig die zijn uitgegeven door het CBR.
Deze papieren zijn voorzien van een ZD code ( zorgdomein code ). Deze hebben wij nodig om de rijbewijs keuring uit te voeren.
Het is voor iedereen mogelijk om bij ons een rijbewijs keuring te doen. Dus ook voor mensen die geen patient bij ons zijn.
Houd u er rekening mee dat de rijbewijs keuring ongeveer +- 30 min. in beslag neemt.
Tijdens de keuring word er gekeken naar u: Algehele gesteldheid, glucose in de urine, bloeddruk, oogtest en glucose waarden door middel van een vinger prik.
De kosten van een rijbewijskeuring zijn: € 44,95